SiemReap 2 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu SiemReap 2 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu

SiemReap 2

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

26 November 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Het is nu 01.15 uur. Ik werd wakker omdat de airco en het licht aanging. We hebben dus weer stroom. Vandaag rustig dagje gehad. Twee hemdjes en shirt gekocht op de markt voor 8 dollar. Lekker met dit weer. Als ik buiten de kamer kom is binnen een kwartier de kleding al weer klam van zweet. Ik drink veel. Er was weer veel te zien op de markt, dingen die bij ons niet kunnen. Maar ook veel kleurige groentes, kruiden en vers fruit. Cambodja heeft een prachtige natuur. Verder is het een arm land met en kleine groep rijken. Er rijden hier veel auto s van het merk Lexus en andere dure merken. Er is geen middengroep. De rest van de bevolking is (erg) arm. Veel mijnslachtoffers uit de tijd van Pol Pot. Vanmiddag sprak ik een barjongen die schichtig om zich heen keek ( toen ik vroeg hoe hij Cambodja vindt) voor hij antwoordde. De regering doet nietsvoor de allerarmsten en dus zijn er veel bedelaars. Meisjes van rond de acht jaar die s avonds met een baby van een paar maanden rondsjouwen en je letterlijk aanklampen. Moeder staat op afstand te kijken. Vanavond hebben we gegeten in een restaurant waar weeskinderen, die niet meer in een weshus trcht kunnen, opgeleid worden. Ze hebben onderdak en gezondheidszorg. Na de opleiding wordt een baan gezocht. Deze jongeren hebben een betere toekomst op deze manier. Ze belanden niet op straat waar dealen en prostitutie veel voorkomt. Ik merk dat elke dag weer aan den lijve (ik word vaak aangesproken door jongens die de stad rondrijden op hun brommer). Verder is Siem Reap een levendige stad. Nu maar weer slapen.

  • 26 November 2012 - 21:23

    Daniëlle:

    Hey Piet,

    Ongelooflijk wat je allemaal beleeft! Het blijft steeds weer leuk en interessant om te lezen. Al kan ik me wel voorstellen dat je soms bent "verzadigd" van al die indrukwekkende verhalen/gebouwen. Maar al die dingen die je ziet ik ben reuze benieuwd naar je foto's jammer dat je de geuren niet kan vastleggen.... ( in de meeste gevallen bedoel ik dan jammer, een uitzondering daar gelaten......)
    Geniet en tot later!
    x Daniëlle

  • 27 November 2012 - 09:34

    Herma:

    Wat een belevenissen allemaal Pieter! Ik zie, gek genoeg, ook veel massages langskomen! Maar eens zien hoe dat straks in nederland weer gaat..... liefs, herma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Pieter

leraar basisonderwijs, met als hobby's: tuinieren, lezen en reizen.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 13245

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 08 December 2012

Vietnam, Cambodja en Bali

Landen bezocht: