Bali 2 - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu Bali 2 - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu

Bali 2

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

30 November 2012 | Indonesië, Seminyak

Het is hier overdag rond de 25 graden en het koelt in de avond af naar 28 graden. En de kerstboom staat hier al. Gisteren lekker rustig aan gedaan. Ik heb wat informatie ingewonnen en een chauffeur met auto ingehuurd voor vandaag voor 20 euro. Ik ben dan 6 uur onder de pannen. Verder ben ik het strand over gelopen en de rest van de dag rond en in het zwembad bij het hotel gezeten. Op straat liggen overal offertjes voor de ingangen van de huizen. Deze zijn bedoeld voor de kwade geesten. Ook die hebben een goede kant en die probeert men zo meer naar voren te halen heb ik me laten vertellen. Vandaag was mijn chauffeur Addy stipt op tijd op de afgesproken plaats met zijn mpv van 7 personen waar we mee op stap zijn gegaan. Eerst naar een dansvoorstelling. Erg mooi. Toen naar een plek waar geschilderd wordt. Hier heb ik een schilderij gekoct voor een derde van de vraagprijs. Zie foto. De kunstenaar staat er ook op. Vervolgens heb ik een tempel bezocht. Ik moest daarvoor een sarong aan en een donatie doen. Na de tempels en pagodes die ik al gezien heb viel het wat tegen. We zijn t8en naar de houtbewerkers gereden. Prachtig werk, maa4 wel duur. Toen de lunch. Aan de overkant werd een ceremonie gehouden in een familietempel. De verjaardagen werden gevierd. Na de lunch naar de terras rijstvelden. Prachtig,maar erg glibberig en ik raakte de weg wat kwijt. Gelukkig was er een mannetje die riep en wees welke kant ik op moest lopen. Toen naar een koffieplantage waar ik 8 kleine kopjes koffie heb geproefd na de rondleiding. Toen Ubud kort bezocht en tot slot een batikw3rkplaats bezocht met weer een rondleiding erbij. Ik had iets mmois gezien en zou het kopen, maar het was niet helemaal gaaf. Dus het ging niet door. Ik ben 3 uur langer onderweg geweest zonder bij te hoeven betalen. Ik hebveel van de hauffeur/gids geleerd over werk, school, hindoeisme en bezienswaardighedn. Volgende week ga ik weer met hem een dag op stap. Dan naar debergen, meren, platteland en als het kan naar een crematie. Die worden op speciale dagen gehouden die de hindoekalender aangeeft. Ik heb grieksgegeten vanavond en nog gepraat met 2 gasten uit Manilla en Sulawesi. Daarna nog wen tijdje met twee Duitse gasten uit Bremen. Het kleinschalige bevalt me wel. We kunnen vrij koffie, thee en water pakken en fris ook, maar dat moet je even noteren en latr afrekenen. Het was dus weer een actieve en mooie dag. Maar de tonnen vliegen de beurs uit. Haha.

  • 30 November 2012 - 16:37

    Pieter Reinsma:

    Nou de hitte slaat toe in mijn bovenkamer. 25 moet 35 zijn. En andere tikfouten zijn te wijten aan kleine toetsenbord van tablet.

  • 30 November 2012 - 16:37

    Pieter Reinsma:

    Nou de hitte slaat toe in mijn bovenkamer. 25 moet 35 zijn. En andere tikfouten zijn te wijten aan kleine toetsenbord van tablet.

  • 30 November 2012 - 17:44

    Ineke Faber:

    Dat lijkt wel een erg mooi schilderij. Prachtige kleuren en leuk dat de maker op de foto staat.
    Geweldig: Mr. charming himself met sarong en sportschoenen!!!

  • 30 November 2012 - 18:59

    Nynke:

    Hihihihi meende al zoiets...overdag 25 graden en 's avonds koelt het af tot 28....*grinnkik*
    Volgens mij heb jij straks wel 10 plakboeken vol met foto's en verslagen..Prachtig! Mooi om te lezen en een beetje mee te genieten van je reis. Hier heeft het afgelopen nacht gevroren...brrrrrr.

    Net 2 kanjertraindagen achter de rug..Zeer leerzaam!! Je hebt wat gemist...

  • 30 November 2012 - 20:26

    Willem:

    Hoi Pieter,

    Sa, wer efkes bylêze en sjoen watsto allegearre meimakkest! It bliuwt boeiend! Wat sjochsto in protte. Nei elke dei fansels sa wurch as in meits, kin net oars... Kinst' wat sliepe dêr?

    Nynke skriuwt ek al: twa dagen in yndrukwekkende Kanjertraining hân. Wy ha hiel wat aardige mominten meimakke. Der wie op in stuit sels in 'autowasstraat' yn dyn lokaal. Ik sil dy letter wolris fertelle wat dat krekt wie!

    Groetnis, pas op dysels en hâldt de feart der yn,
    Willem

  • 02 December 2012 - 10:35

    Ger:

    Ik ontvang geen e-mails meer, dus af en toe maar op je site kijken. Ik wil natuurlijk niks missen! Tjonge wat zul jij moeten wennen als je weer thuis bent! Ik moet inderdaad niet vergeten een jas voor je mee te nemen naar schiphol. Ben benieuwd naar de kunst die je hebt gekocht.
    Liefs,
    Ger

  • 02 December 2012 - 11:18

    Linda:

    Tja, iedereen moet op de kleintjes letten, een miljonair blijkbaar ook! Prachtige foto's, die van de rijstvelden in het bijzonder en het schilderij is ook prachtig, mooi al die felle kleuren! Veel plezier deze laatste week, groeten van Linda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Seminyak

Pieter

leraar basisonderwijs, met als hobby's: tuinieren, lezen en reizen.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 13234

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 08 December 2012

Vietnam, Cambodja en Bali

Landen bezocht: