Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

26 November 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Zaterdag was een lange reisdag. Ik was die dag niet fit, want ik had last van buik/darmen. Gelukkig niet heel erg, maar wel vervelend. Ik heb weinug gegeten die dag en de volgende dag was alles weer OK. Op weg naar Siem Reap kwamen we langs een lokale markt waar ze spinnen o.a. verkopen. Er waren ook levende exemplaren. Een ervan heeft over mijn arm gelopen (formaat 10 cm.) Ik heb er geen gegeten, want ik was niet helemaal ok en de markt was wel heel erg vies. Op zondag hebben we een hele lange en hete dag gehad in Angkor Wat. Dit is de meest bezochte plek ter wereld. Er zijn allemaal (restanten) van tempels uit ket Khmerrijk te zien. Immense bouwwerken. Hoe ze dat vroeger allemaal konden bouwen! We hadden een gids bij ons die er veel over kon vertellen. Thuis maar eens meer over lezen, want halverwege de dag was ik al wat verzadigd van informatie. De dag duurde van 7.30 tot 18.30 uur. Het is hier ongewoon heet en vochtig. Iedereen is moe. Gisteravond viel de stroom hier uit. Dat gebeurt vaak. We zijn uit eten gegaan en aten bij kaarslicht. De keuken van de restaurants gaan gewoon door, men is er aan gewend dat de stroom uitvalt op onverwachte momenten. Daarna nog een massage gehad, die zijn hier erg goedkoop. 5 dollar voor een uur. Je ziet op straat ook vele massagesalons met stoelen op straat, soms wel 30/40 stoelen. Hier kun je voor een dollar je voeten laten masseren. "s Avonds zijn bijna alle stoelen bezet. Vandaag, maandag, is een vrije dag. Morgen gaan we op het vliegtuig en is voor de groep de reis afgelopen. Ik vlieg mee tot Singapore en dan op woensdag naar Bali.

• 26 November 2012 - 10:22

Ger:

Wauw. mooie foto's weer! Ik ben benieuwd naar de rest. Op één van de foto's heb je zeker een blouse aan die je in Vietnam hebt laten maken? Die spin daarop.....brrrr.
    De laatste dagen zijn zwaar, maar ook indrukwekkend geweest zo te lezen. Later deze week kun je lekker gaan bijkomen op Bali.
    Je mist hier niks. Zondag raasde een storm over Nederland en aan het eind van de week wordt wat winterweer verwacht.
    Hoop gauw weer wat van je te horen. Alvast goede reis naar Bali en pas goed op jezelf!
    Liefs,
    Ger

• 26 November 2012 - 14:51

G.Reinsma:

Hoi Piet,

What in mooie fakânsje hast do yn viëtnam, mar wol drok
    Wij lêze fanself al dyn mailtsjes en fine it prachtig om it in
    bytsje mei te belibjen.Oer in pear dagen giest allinnich
    fierder,wij hoopje astdêr ek in mooie tïid hast,mar wês
    fersichtig do bist dan wol op dysels mar misskien fynst
    dêr ek noch wol wêr in oare fakânsjegonger yn e buert.
    We hoopje dast fan dêr ek maile kinst.
    Hjir alles noch bij it âlde,de groetnis fan Hait.
    Letter mear.

Leafs Mem.

• 26 November 2012 - 18:22

Ineke:

Wat beleef je ongelooflijk veel daar. Volgens mij ben je haast aan vakantie toe!!
    Groet Ineke