Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu

Phnom Penh

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

22 November 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Vanmorgen zijn we om 7 uur vertrokken met een soort grote speedboot richting Cambodja. We moesten twee keer stoppen voor de douanecontroles. Dat kan lang duren maar viel dit keer reuze mee. Op de boot reisden nog vier onbekenden mee, waarvan twee Denen waar ik een tijdje mee gekletst heb. Ze kwamen uit Kopenhagen en reizen erg veel. Een van de twee kon daar mooi over vertellen. Rond 13.00 uur waren we in Phnom Penh. Wa een hitte hier. Gelukkig is het koud op de kamer. De airco werkt prima. Na een koude douche ben ik met iemand van de groep de stad in gegaan in een tjoektjoek. Een brommer met karretje waar vier personen in vervoerd kunnen worden. We gingen naar het paleis om te bezichtigen, maar het paleis was gesloten i.v.m het overlijden van de koning ong. een maand geleden. We konden wel naar gebouwen achter het paleis, waar we de zilveren pagode bezochten. We zijn lopend weer naar het hotel gegaan en ondertussen wat gedronken en de markt langs gelopen. Het is hier erg oppassen i.v.m zakkenrollers. Cambodja is een arm land en op straat zie je dan ook veel bedelaars. Phnom Pehn is niet een erg grote stad met 1,5 miljoen inwoners als je vergelijkt mt steden als Hanoi en Saigon. De wegen worden aangegeven met nummers. Even voor de straten van oost naar west en oneven voor die van noord naar zuid. Erg overzichtelijk. Het valt me op dat je al snel went aan een nieuwe stad. Straks eten en niet te laat naar bed, want ik ben de laatste tijd altijd rond 6 uur op en dat is best vroeg. Vooral als het de avond ervoor erg gezellig ( en laat) was ;-)

  • 22 November 2012 - 12:35

    Ger:

    Leuk zoals Jeannette schrijft, dat je ons mee op reis neemt met je verhalen.Volgens het kaartje naast je verslag zit je ineens in Amerika.
    Als ik het zo lees is het maar goed dat je naderhand nog even gaat uitrusten op Bali .Hoewel.... daar wil je natuurlijk ook van alles zien en meemaken. Eerst nog maar verder genieten in Cambodja!
    Liefs,
    Ger

  • 22 November 2012 - 13:03

    Sido:

    Hoi Ome Piet,

    Dus it is lekker waarm waar bij dy, hjir is it in stik kâlder.
    Tink goed om dyn beurs oars bist failliet!!!
    Ik ha meidien oan de foardrachtskriich yn Frjentsjer, ik hie gjin priis, mar wol in moaie medalje.
    Wat in moai gebou op de foariche foto's. Wat ha al die minsken in wyte klean oan, it sjocht der wat gek út.
    No moat ik wer nei skoalle ta!
    Groetsjes fan ús allegear!!!
    Sido.

  • 22 November 2012 - 20:00

    Nynke:

    Zo, zelfs in je vakantie net zo vroeg op als ik..eensgezind :p hihihihihihi...
    Oeh en oppassen geblazen met die zakkenrollers..Wat maak je toch een hoop mee.
    Ik vind het erg leuk om je verslagen te lezen. Daar dus erg warm..Hier echt november weer..mist, kou..
    Geef mij ook die warmte maar...heerlijk!!
    Ik kijk weer uit naar je volgende belevenissen.

    Groetjes, Nynke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Pieter

leraar basisonderwijs, met als hobby's: tuinieren, lezen en reizen.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 13247

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 08 December 2012

Vietnam, Cambodja en Bali

Landen bezocht: