Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu

Can Tho

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

21 November 2012 | Vietnam, Can Tho

Gisteren aangekomen in de Mekongdelta. Wat is de Mekong een grote rivier! We hebben een boottocht gemaakt en verschillende eilanden bezocht. We gingen thee drinken met veel fruit erbij en muziek (live). Ik heb kokossnoep gekocht, een markt bezocht, een boottocht in kleine bootjes door smal water gedaan en 's avonds uit eten geweest. Dat was weer een hele belevenis, want er werd in het restaurant geen engels gesproken. Met handen en voeten moesten we ons redden. Er waren in het hele restaurant maar 2 menukaarten. Uiteindelijk heb ik in de keuken nog dingen aangewezen die we wilden hebben. We kwamen ook weer op de heenweg in een begrafenisritueel terecht. De kist stond op een verhoging in de kamer van een woning, maar bijna op straat. De familie zong en alles was op straat te volgen, want de hele pui van de woning was open. Heel bijzonder. Vandaag zagen we toevallig de kist onder begeleiding van trommels op een boot getild worden. Dat was om 7 uur. Wij gingen naar de drijvende markt hier op de Mekong. Wat een vieze rivier! Er drijft van alles in. Veel plastic met afval erin. Langs de oever staan allemaal hutjes van golfplaten en zijn mensen druk bezig met vanalles en nog wat. In de rivier wordt de groente gewassen! Het schijnt hier ook te wemelen van de ratten, maar gelukkig heb ik die niet gezien. We hebben weer erg bijzonder fruit gegeten: pomelo, ramboetan, ananas, mango, jackfruit en papaya. Straks gaan we verder reizen naar de grens van Cambodja. Als ik alleen op straat loop ( met name in de avond) word ik vaak aangesproken door ongure types die drugs willen verkopen of dames aanprijzen. Dat schijnt in Cambodja nog erger te zijn. Anderen in de groep hebben hier geen ervaringen mee, want die zijn vaak met z'n twee"en op stap en dan word je niet zo snel aangesproken.

  • 21 November 2012 - 09:27

    FJ:

    Gelukkig ben je ingeent. Ik vind het mooi om te lezen, maar ikben blij dat ik daar niet ben.
    voorzichtig he?
    liefs FJ

  • 21 November 2012 - 11:16

    Ger:

    Is het wel verstandig om alleen op stap te gaan? Enne.....inderdaad bij sommige dingen die ik lees, ben ik blij dat ik daar niet hoef te zijn! Geen land voor mensen met gevoelige darmen. Veel plezier in Cambodja en pas goed op jezelf.
    Liefs,
    Ger

  • 21 November 2012 - 15:07

    Ineke:

    Ik vind het super dat het kaartje erbij zit. Zo kunnen we precies zien waar je bent. Ik ben blij ( voor Ger) dat ze alleen maar dames aanbieden. Die ongure types zijn een beetje minder natuurlijk. Take care en geniet.
    Ik ga vanavond maar aan de boerenkool stamppot!!
    X Ineke

  • 21 November 2012 - 18:25

    Bouke:

    Prachtige verhalen Pieter. Volgens mij heb je intussen al lang eens rattenvlees gegeten, zonder dat je het in de gaten had.
    Het is en blijft een blijft een belevenis z'n reis lijkt me.
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Groet,
    Bouke

  • 21 November 2012 - 21:06

    Herma:

    Jeetje Pieter, Wat een belevenissen! Gister heb ik genoten van een gezellig samenzijn met jouw echtgenoot in een plaatselijk etablissement! Natuurlijk met veel cappuccino's, taart en broodjes. Liefs, Herma

  • 22 November 2012 - 12:09

    Jeannette:

    Hoi Pieter,
    Het is zo leuk te lezen wat je allemaal meemaakt. Ik kan het me ook heel goed voorstellen. Net zoals ze idd de was en de groente wassen in de Mekong, erg hé! Zijn jullie met die longtail bootjes de rivier op geweest of met een grote boot? en zijn jullie ook naar een drijvende markt geweest? Zo bijzonder allemaal. Nou geniet met volle teugen en neem ons verder mee op reis.
    liefs en een dikke tût J & J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Pieter

leraar basisonderwijs, met als hobby's: tuinieren, lezen en reizen.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 13244

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 08 December 2012

Vietnam, Cambodja en Bali

Landen bezocht: