Sai gon 2 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu Sai gon 2 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu

Sai gon 2

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

19 November 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

De volle vrije dag in Saigon heb ik met een lokale gids doorgebracht. We gingen een uur in de bus rijden door de stad. Ik zat als enige westerling in een bus vol Vietnamezen en dat was best een apart gevoel. De gewoonten zijn hier wel wat anders. Je moet snel de bus in want vaak rijdt die langzaam door terwijl jij instapt. Iemand zat te rochelen in de bus (en best luid ook) en deed het raampje open en spuugde op de straat. Een andere man ging met zijn benen over de bank voor hem hangen en viel in slaap. Hij werd nogal hardhandig aangepakt door de conducteur. Deze conducteur int het geld en verkoopt in de bus de kaartjes. Ondertussen schreeuwt hij door de bus de haltes, of roept iets naar de chauffeur. We zijn uiteindelijk gestopt bij een soort pretpark/dierenpark. Ik heb krokodillen gevoerd, een bad genomen waarin visjes aan je voeten knabbelen en er was een lerarenfees (dag van de leraar)t. Er waren veel dansjes die opgevoerd werden in een ruimte buiten. Hier ben ik wel een tijdje blijven hangen. Verder heb ik wat rondgelopen. Ik heb me wel vermaakt deze dag. Vandaag hebben we de tunnels bezocht die de Vietcong in de oorlog gebruikte om te vechten en te verstoppen. Erg nauw en klein onder de grond en vochtig warm. Wel allerlei vernuftige dingen gezien, maar ook vallen waarin mensen een wrede dood stierven. Tot slot zijn we naar een ceremonie in een tempel geweest. Ook erg bijzonder.

• 19 November 2012 - 17:35

Ger:

Nou Goeie! Wel lekker dat je ook wat tijd hebt voor jezelf. Leuk om op stap te gaan met een lokale gids en zo het gewone dagelijkse leven mee te maken. En als enige westerling in de bus te zitten was misschien wat vreemd, maar dat hebben we toch ook al eens meegemaakt in de trein naar Rotterdam? :-)
    Heb je wat lekker weer nu? Het was hier vanmorgen een witte wereld door aanvriezende mist.
    Veel plezier verder en pas goed op jezelf!
    Liefs,
    Ger

• 20 November 2012 - 20:36

Linda:

't Is beter te voeren dan zelf gevoerd te worden (aan de krokodillen)!