Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu

Saigon

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

18 November 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ikj zit nu in Saigon, officieel Ho Chi Minh City, maar in de volksmond is het nog steeds Saigon. De naam is veranderd toen Zuid- en Noord Vietnam weer herenigd werden ik geloof 1978. Op de reis naar Saigon hebben we een aantal stops gemaakt. Een rubberplantage en ook bijzonder een drijvend dorp op een rivier. Hier wonen Vietnamezen uit Cambodja die hier kwamen wonen na de val van Pol Pot. Het is een minderheidsgroep. Het was vreselijk druk in Saigon. Wat een verkeer. Ongelooflijk en alles rijdt op de hoofdweg doorelkaar. De belangrijkste weg die Hanoi en Saigon verbindt is erg slecht en telt 2 banen. De wegen lopen door dorpjes. Vaak wonen mensen 2/3 meter van deze belangrijke weg met veel verkeer. erg ongezond en de kinderen en dieren lopen daar ook gewoon. We konden dus ook niet snel rijden, zo rond 40-50 km/uur. Er zaten trouwens ook veel gaten in de weg. We deden een hele dag over 300 km. Saigon is erg druk en ga ik zo verkennen. Ik plaats nog wat foto's van de laatse dagen. Kijken of het hier lukt. We hebben het laatste luxe hotel voor we straks de grens oversteken naar Cambodja.

• 18 November 2012 - 09:16

Ger:

Het is dus gelukt om de foto's erbij te zetten. Wel zo mooi. Heb je Miss Saigon ook gezien? Wat een vakantie man! Het grote nieuws in Nederland is de aankomst van Sinterklaas, maar dat zal je weinig boeien :-)
    Geniet maar lekker. Ben benieuwd wat je in Cambodja allemaal gaat meemaken!
    Liefs,
    Ger

• 18 November 2012 - 10:23

Linda:

Prachtige foto's, mooie beschrijvingen, je ziet heel wat op zo'n dag. Heb je 's avonds niet hoofdpijn van al die indrukken, kleuren, geuren en lawaai? 't Valt me mee dat je overal nog toegang tot internet hebt, had ik niet verwacht. Geniet er maar weer van vandaag, groeten Linda.

• 18 November 2012 - 13:32

Rients:

Goeije Pieter,
    Bedankt foar de kaart. Foar us oanlieding om us byprate te litten mei Ger. Wy wisten net dat wy op dizze manier kontakt mei dy krije koene.
    Wat in oare kultuur. Ik ferglykje it mar mei de ervaringen dy't myn allochtone kontakten ha mei us kultuur.
    It iten alinne al! By de karbonade moatte wy om de bonken tinke, mar ik tink dat by it iten fan insekten gjin probleem is.En kinst it huskerinnen noch wat yn 'e stokken halde? En dan dy krekelwyn.Nimst wat mei??
    Gryt en ik gean no oan't miel:sop/ jirpels/yoghurt en in gleske (druve)wyn.
    Formeitsje dy,
    rients en gryt