Da Lat 2 - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu Da Lat 2 - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu

Da Lat 2

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

16 November 2012 | Vietnam, Ðà Lạt

Ik lees veelreacties op de varkens. Bedenk wel dat ze een veel beter leven hebben gehad dan bij ons. Het wordt nog erger. Gisteravond at onze vietnamese gids Ving een gekookt ei waar het kuiken in zat. Een lekkernij hier. Het is dat ik ermet mijn neus bvenop stond anders had ik het niet geloofd. Vandaag een fantastische brommertocht gemaakt met ieder een eigen chauffeur. We gingen naar eenrozenkwekerij, koffieplantage, waterval, een pagode met een hele grote boedha, een zijdefabriek waar ze le ende rupsen die in een cocon zitten koken en dan de zijden cocondraden losmaken. De rupsen gaan naar de restaurants. Daarna naar een krekelkwekerij. Hier heb ik tien gefrituurde krekels gegeten en krekelwijn gedronken. Er zat nog een krekel in de fles. Er zat niet echt veel smaak aan. Maar het is een vreemd gevoel die pootjes ed in je mond. Na de lunch die weer erg goed was bezochten we een minderheidsdorpje. Hier hebben de mensen het best arm. Aan een boom zat een aapje vastgebonden aan een ketting. We gingen nog met een kabelbaan naar een pagode en ten slotte naar het station waar twee bruidsparen foto s aan het maken waren. Da Lat is de plek waar heel veel bruidsparen op vakantie gaan. Onze gids had het over hun hornymoon i.p.v. honeymoon. Je begrijpt dat we er smakelijk om moesten lachen. Maar hij schaamde zich ervoor toen hij wist wat hij gezegd had. Ik heb dus alweer veel beleefd en gezien. Het was weer een prachtige dag die begon en eindigde met regen. Het grootste deel van de dag konden we lekker in t-shirt doorbrengen, ook achterop de brommer. Straks douchen en weer uit eten. Dan staat er vanavond karaoke op he programma. Dat doen ze hier erg veel. Er zijn speciale ruimtes voor. Ben erg benieuwd.

• 16 November 2012 - 12:03

Antje:

Hallo Pieter,

Prachtige verslagen en foto's.
    Ik zag ook al de wraldfinsterrugzak op de foto!!!

Zo'n massage lijkt mij ook wel wat, en badderen in de modder, geweldig man.

Nou Pieter, geniet van je reis en eh.... voorzichtig he op alle gebied!!!!

groetjes van Antje V

• 16 November 2012 - 12:50

Ger:

Gefrituurde krekels en krekelwijn.....wat dapper! Hier is het stamppot- en snertweer. Succes met de karaoke! Ik kijk vanavond naar "the Voice of Holland".
    Liefs,
    Ger

• 16 November 2012 - 13:09

Willem:

Hoi Pieter,

Dy bargen en biggen yn dat hokje efterop de brommer lykje op in 'libbene rollade'... Tsjonge, watsto dêr allegear sjochst en belibbest relativearret wol alles wat wy hjir 'beskaafd' fine!

Tige nijsgjirrich dyn ferhalen!

Groetnis,
    Willem

• 16 November 2012 - 15:44

Daniëlle:

Hoi Piet,

Tsjonge wat in belevenissen, prachtich om te lêzen, al is it ek wol hiel oars as by ús, mar dêrom wiest ek fuort toch?! Do sjochst hiel wat op in dei! Super. Ik doch it dy net nei leau ik, al dat frjemde iten......

gr. Daniëlle

• 16 November 2012 - 19:42

Sietske G:

heudy pieter
    Snapsto der wat fan dat je jonge pykjes lekker fine? It gryst my oan.
    Mar wat soene se fan us supengrottenbrij fine.
    Der mar mai bliuwe pieter it iis is hjir noch net sterk.
    Groet sietske g te g