Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu

Nha Trang

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

13 November 2012 | Vietnam, Nha Trang

Gisteren hadden we een reisdag naar Qiu Nhon, met een aantal stops. We hebben een lokale markt bezocht waar voornamelijk dieren werden verhandeld. Het stonk er behoorlijk en het was erg lawaaierig door de gillende varkens. De kippen, ganzen en eenden liggen (levend) aanelkaar gebonden aan de poten op straat om verkocht te worden. Varkens en biggen zitten in kleine kooien. Ik heb een man er drie zien vervoeren op de brommer! Ik plaats later hiervan nog een foto, want dat kan niet via deze computer in het hotel. Alle usb-ingangen zijn afgesloten. Even later hadden we een stop in My Lai. Deze plaats is door de Amerikanen vanuit helicopters beschoten. Er waren alleen vrouwen, kinderen en oude mensen in het dorp. Het werd een massale moord en is destijds over de hele wereld bekend geworden. We bezochten hier een museum en bekeken een documentaire. Indrukwekkend verhaal. Vervolgens heerlijk gegeten. Toen we verder reisden stopten we nog even bij vrouwen die matten weefden van lang gras. Deze matten leggen ze op een houten bed en dat is het matras. Ze kunnen er 2 per dag maken en 4 als ze niet op de rijstvelden hoeven te werken. In Qui Nhon sliep ik in het hotel op de 10e verdieping (hoog!) aan het strand. Vandaag vertrokken we weer en bezochten een begraafplaats van de Vietcong. Daarachter was de begraafplaats van de gewone mensen en er was net een begrafenis geweest. Er stonden heel veel bloemen op het graf. Ik dacht eerst dat het een soort winkeltje was waar je bloemen voor de graven kon kopen, dus liep er heen en stond met de neus bovenop het graf. Ben maar weer snel weggelopen want de familie stond er ook nog bij. Zij dragen tijdens de ceremonie witte kleding en een witte band rond hun hoofd (dat dat de familie was hoorde ik later pas). We hebben rond 13.00 uur gegeten in een restaurantje aan het strand. Ik heb daar ook gezwommen. Hoge golven en lekker warm water! Tot slot zijn we nog naar een Chamtoren geweest. Zij waren de oude bewoners van Vietnam. Er waren een aantal tempels waar een belangrijke koningin aanbeden wordt. Om er in te mogen moeten de schoenen uit en ik moest een lange pij aan i.v.m. korte broek. We zijn nu in de stad Nha Trang. Straks eten en morgen de stad verkennen. Leuk om de berichtjes te lezen die jullie plaatsen. Hopelijk gaat het jullie allemaal goed. Ik vermaak me nog steeds prima!

  • 13 November 2012 - 12:37

    Herma:

    Jakkes, jakkes, wat een erg verhaal over die levende vastgebonden dieren! Moeten we ook in actie komen? Hebben ze daar wel vegetariërs? Brrr. Herma

  • 13 November 2012 - 12:57

    Klaas:

    Nou je maakt het leven daar wel echt mee zo te lezen.Tot aan een begrafenis aan toe haha. Was nog ff gebleven, had je de koffie en cake ook nog kunnen scoren. groetjes, klaas

  • 13 November 2012 - 14:38

    Daniëlle:

    Hey Piet!

    Wat geweldich om dyn ferhalen te lêzen, we genietsje sa oh sa mei dy mei! Wat moai asto sa ticht by de libbenswrâld fan de minsken komst! De bern freechje wol gauris as der al wer berjocht fan dy is. Enne hjir alles goed hjèr!
    X Daniëlle

  • 13 November 2012 - 16:20

    FJ:

    Echt een heel andere wereld en cultuur, heel bijzonder om dit allemaal te lezen, ook mooi dat je het zo beschrijft zodat ik me er ook iets bij kan voorstellen. Op die manier komt die vietnam oorlog wel heel dichtbij. Doe voorzichtig
    liefs fj

  • 13 November 2012 - 18:10

    Niels De Bruin Ik Vet Cool :

    Hoi Pieter mooi verhaal ik vind het wel heel sneu voor die dieren die daar verkocht worden. Het gaat allemaal goed met ons. Was het een leuke reis in de bus? Vast wel tenminste dat denk ik! Is het goed met jou ga je nog meer reizen? ik hoop dat ik nog meer leuke verhalen van je hoor doei groeten Niels



    :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) ): ):

  • 13 November 2012 - 18:28

    Nynke:

    Brrrr zit hier met een laag kippenvel op mijn lijf ( en niet omdat het fijn is)...wat een verhaal van die dieren...vreselijk. Dat zal idd enorm gestonken hebben in combinatie met de warmte...bah..
    Hier in NLgaat alles goed, echt november weer..Mist,kou, donker weer...Moet zeggen dat ik wel wat jaloers ben op dat warme zonnetje. Heerlijk, lekker warm weer..( ben echt een zomermens...hahaha )
    Op school gaat alles z'n gangetje. Alles is zo'n beetje in de Sint sferen gebracht, dus dat heeft ook wel weer wat.
    Mis je toch wel hoor...maar door de vele verslagen die je schrijft is het net alsof je er toch nog een beetje bij bent..Al is het op afstand. Hahahaha...
    Ik vind het leuk om te lezen.
    Geniet er van!!

    Groetjes, Nynke

  • 13 November 2012 - 19:35

    Ger:

    Tja wat moet ik hier nog aan toevoegen.... Je schrijft inderdaad op zo'n manier dat je je er wat bij kan voorstellen. Zomaar ineens een begrafenis meemaken! Op Bali zou je ook nog naar een crematie toch? En ja....Vietnam heeft natuurlijk een heel beladen geschiedenis. Je zult wel veel foto's maken denk ik. Veel mensen vragen of ik al wat van je gehoord heb. Sommigen daarvan verwijs ik door naar deze site. Ik ben ook erg blij met je sms'jes. Veel plezier verder!
    Liefs,
    Ger








Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Pieter

leraar basisonderwijs, met als hobby's: tuinieren, lezen en reizen.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 13253

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 08 December 2012

Vietnam, Cambodja en Bali

Landen bezocht: