Hoi An 3 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu Hoi An 3 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu

Hoi An 3

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

11 November 2012 | Vietnam, Hoi An

Vandaag weer gewinkeld. Souvenirs en kleding. Om half 10 in een andere zaak dan gisteren een jas, overhemd en broek laten aanmeten en om 15.00 waren ze al klaar om te passen. Hoe ze dat zo vlug voor elkaar krijgen is mij een raadsel. Er worden nog wat kleine aanpassingen verricht en dan worden ze in het hotel afgeleverd. De eigenaar van de zaak lokte mij vanmorgen binnen. Het regende heel erg. Hij was jarig vandaag en wilde wel dat ik op zijn verjaardag kwam. Dat kon niet en toen zijn we later gaan koffie drinken. Hij haalde mij op de scooter op (ik dacht nog: hij zal wel niet komen) en zo heb ik nog heel wat van de stad gezien. Het was erg gezellig en hij vertelde veel over zijn leven ( en dat was soms best wel triest, want hij had een vader die aan de drank en daardoor vaak boos was). Toen ik vanmorgen de winkel in de stromende regen verliet kreeg ik een regencape van hem. Heel behulpzaam dus. Dat was trouwens gisteren in het restaurant waar we aten ook zo. Een gerecht van een groepsgenoot was erg pittig en er werd zonder meerkosten een ander gerecht geserveerd. Dit is de laatste dag in de gezellige stad Hoi An. Morgen een lange busreis. Weer vroeg opstaan, want we moeten 7 uur rijden. De luxe hotels hebben we zo'n beetje gehad geloof ik. Er zijn altijd computers die je gratis kunt gebruiken. Dat werk beter dan mijn tablet. Hopelijk kan ik jullie nog steeds een beetje op de hoogte houden de komende tijd. Ik zie dat er wel eens tikfouten in de verslagen zitten, maar die moeten jullie me maar vergeven. De totestenborden zijn hiet soms onleesbaar.

  • 11 November 2012 - 11:28

    Linda:

    Ik ben zeer onder de indruk van de snelheid waarmee ze die kleren voor je maken en erg nieuwsgierig naar het resultaat. Maar hoe ga je dat doen op de terugreis met al je nieuwe kleren, een koffer erbij of laat je je "oude" kleren achter om ruimte te maken in de koffer voor je nieuwe ;-) Veel plezier en we kijken uit naar je volgende verslag, groeten van Linda + familie.

  • 11 November 2012 - 13:01

    Suzanne:

    Pieter, waT een gave geweldige reis maak je mee.! Precies de reis die ik ook zou willen maken. Leuk om je verhalen te lezen.de foto's zijn ook prachtig! Wat ik zie en lees is net zoals in de reisboeken.awesome!
    En wat een vriendelijke mensen.
    Fijn ook dat je je schoenen hebt weten aan te houden..hihi
    Als je terug bent proef ik graag je culinaire kunsten die je daar geleerd hebt! Veel plezier nog liefs suus

  • 12 November 2012 - 09:02

    Jitske:

    Bêste Pieter,

    Leuk om dyn ferslagen te lêzen en de foto's te sjen! Ik ha fannemoarn krekt B.Y. oerheard foar Topo, hy moast al dy stêdsjes leare dêrsto no west hast, grappich!

    Noch in goede reis tawinkse en genietsje der fan (mar sa te sjen en te lêzen dochsto dat mei folle teugen!)

    Groetnis,
    Jitske Krol


  • 12 November 2012 - 15:49

    Jeannette:

    Hoi Pieter,

    Geweldig om je reisverslagen te lezen en de foto's te zien. Je neemt me echt mee op je reis en het doet me met veel plezier aan onze reis naar Thailand terugdenken. Ik ruik weer alle geurige kruiden die jij beschrijft en dan de drukte, pffff, dat was echt wennen. Ik heb toen ook een fietstocht gemaakt en het is waar wat je zegt...je beleeft het veel intenser op de fiets. Verstandig van je om een rustdag in te lassen!! Wij moesten ook iedere morgen rond half 6 ons bed uit (zelfs een keer om half 5), het zijn lange dagen waarin je ook nogeens zoveel mooie (maar ook minder mooie) indrukken opdoet die je moet verwerken. Geniet er met volle teugen van, dikke tût Jentje en Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Pieter

leraar basisonderwijs, met als hobby's: tuinieren, lezen en reizen.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 13248

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 08 December 2012

Vietnam, Cambodja en Bali

Landen bezocht: