Hoi An 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu Hoi An 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu

Hoi An 2

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

10 November 2012 | Vietnam, Hoi An

Vandaag weer een superdag gehad. Weer een fietstocht gedaan. Door de stad en de omgeving (platteland). Op de fiets ruik, proef en voel je Vietnam op zijn best is mijn mening. We gingen door smalle straatjes en over plattelandsweggetjes die soms 30 cm breed waren, een belevenis! We kwamen allerlei handwerkers tegen zoals vissers, meubelmakers, bakkertjes etc. Wat een mooie dingen maken ze daar. En met simpele gereedachappen. Vandaag had ik de rugtas mee die ik van de collega's heb gekregen. Dus hij is mee gegaan! We hebben een school bezocht (kleuterschool). Wat me op viel is dat ze daar zelfs een modern bord in de lokalen haden. Verder was er niet veel aan meubilair ed. Wel waren de lokalen erg vrolijk (en de kinderen trouwens ook). Toen het strand bezocht en lekker geluierd onder de parasols. Ook kwamen we langs een dorp waar ze kruiden verbouwen voor hotels (echt iets voor jou Miriam). Na de fietstocht ben ik even alleen de stad in gegaan. Wat spullen gekocht en stof voor een overhemd uitgezocht. Alle maten zijn opgenomen en morgen om 13.00 uur ga ik passen. Als er dan nog iets vermaakt moet worden kan dat nog, want we vertrekken maandagochtend vroeg. Ben benieuwd wat het wordt. Ook wordt voor het eerst de was gedaan. Ook die haal ik morgen weer op. Het kost hier allemaal niet veel. De was is een euro voor een kilo. Ook vandaag hadden we weert een voortreffelijke lunch. Die zat bij de fietstocht inbegrepen. Straks uit eten. Ben benieuwd waar we nu weer terecht komen. Morgen een rustig dagje. Ik ga niet met de groep mee op excursie, want ik heb eerst wel weer genoeg beelden en tempels gezien en er komen nog meer. Ook wil ik even uitslapen, want we zijn elke dag erg vroeg. Zo rond 07.00 of 08.00 uur moeten we klaarstaan voor vertrek. Dat betekent dus (voor mij) vroeg opstaan, zo rond 06.00 uur. Even rustig aan dus.

  • 10 November 2012 - 14:09

    Ineke:

    Wat super dat je foto's toevoegt. Dat illustreert je verhaal heel mooi.
    groet Ineke

  • 10 November 2012 - 14:16

    Marloes`:

    Weer een mooi verhaal om te lezen, geweldig! Wauw!

  • 10 November 2012 - 14:19

    Ger:

    Ja, die foto's zijn super Pieter. Passen mooi bij je verhalen!
    Liefs, Ger

  • 10 November 2012 - 15:36

    Jildau:

    Ja,ja en daar was de tas!!!
    Erg leuk om je verhalen te lezen en foto's te bekijken.
    Geniet ervan!
    Groetjes,
    Jildau.

  • 10 November 2012 - 16:05

    Willem:

    Hoi Pieter,

    Prachtich, dyn reisferslagen. Wy sjogge datsto it nei de sin hast! Wy geniete mei fan de foto's!

    Groetnis,
    Ekie & Willem

  • 10 November 2012 - 18:39

    Alie:

    De tas fan ús skoalle yn in skoalle yn Vietnam, leuk om te sjen! Moai lân, in oare wrâld, moai dasto ús deryn diele litst!
    Groetnis, Alie

  • 11 November 2012 - 14:24

    Klaas:

    mooi om te lezen en te beleven....en prachtige foto's.

  • 11 November 2012 - 19:36

    Miriam:

    hey lieve Pieter, jou verhalen zijn fijn om te lezen hoor, ik zie het zo voor me. Zeker als je over de kruiden schrijft,,,,,,,,ik ruik ze hier al in Eemnes. ennuh probeer wat verse kruiden mee te smokkelen zodat ze in mijn tuintje verder mogen groeien, dag lieffie.

  • 11 November 2012 - 19:36

    Miriam:

    hey lieve Pieter, jou verhalen zijn fijn om te lezen hoor, ik zie het zo voor me. Zeker als je over de kruiden schrijft,,,,,,,,ik ruik ze hier al in Eemnes. ennuh probeer wat verse kruiden mee te smokkelen zodat ze in mijn tuintje verder mogen groeien, dag lieffie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Pieter

leraar basisonderwijs, met als hobby's: tuinieren, lezen en reizen.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 13246

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 08 December 2012

Vietnam, Cambodja en Bali

Landen bezocht: