Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

09 November 2012 | Vietnam, Hoi An

Vandaag een busreis naar Hoi An. We gingen door de bergen die Noord- en Zuid Vietnam scheiden. We reden voornamelijk langs de kust. We stopten onderweg een aantal keren. Op het strand ben ik door een oude mevrouw gemasseerd. Wat een kracht had ze in haar handen! Maar wel erg lekker, want mijn nek was wat stijf door de harde bedden denk ik. We zijn naar een museum geweest over de Champcultuur. Allemaal beelden uit het Boedisme/Hindoeisme. Hoi An is een erg gezellige stad en niet al te groot. We hebben de middagmaaltijd in een lokaal eettentje gehad. Erg lekker, maar restaurantje (eigenlijk hokje) zag er vies uit. Ik moest even naar de wc, maar die was erg vies en de toiletbril viel van de pot. Het was er erg glad en vies. Gelukkig had ik een kleine boodschap!. We zijn nog naar de marmeren berg geweest. Hier was ook weer een pagode, waar twee monniken hun gebed/mantra opzegden. Erg sereen. Ook hier weer prachtige beelden, altaren etc. Ik heb hier ook een marmeren beeld van een draak gekocht, mijn teken van de dierenriem. . Het hotel is weer erg luxe, met 3 beden in de kamer en er is een zwembad. Vanavond door de stad gewandeld. Heel gezellig. Overal hangen lampionnen in allerlei kleuren. Een prachtig gezicht. We hebben heel lekker gegeten op straat op een soort markt. Wat kunnen ze hier toch lekker eten klaarmaken. Vandaag heb ik 3 x warm gegeten. Tijdens het ontbijt staat hier ook altijd warm eten (noedels, rijst erg lekker) De noedelsoep vind ik heel lekker en dat wordt veel gegeten hier. Met stokjes eten gaat me steeds makkelijker af. Het eten was weer spotgoedkoop. Voor drinken, 2x hoofdgerecht (de porties zijn hier wat kleiner) en nagerecht 112.000 dong. Dat is nog geen 5 euro! Morgen ga ik weer even 4 miljoen halen. Dan ga ik fietsen en de stad in om de was te laten doen en misschien ga ik kleding op maat laten maken. Ook maar even de stad in om wat leuke dingetjes te kopen voor het thuisfront. Ik heb me ook opgegeven voor een Vietnamese kookcursus, ben benieuwd. Het was weer erg warm vandaag. Pffffffff. Gelukkig is er op de kamer airco!O, ja en wat ook leuk was: We hebben gisteren gegeten bij Ushi. Dit restaurant is naar haar genoemd en alles is oranje daar (kleding bediening, tafelkleden, wanden etc.). Zoals je op de foto kunt zien hangt ze er ook (ingelijst dan).

  • 09 November 2012 - 16:05

    Klaas:

    "was te laten doen,kleding op maat laten maken, de stad in om wat leuke dingetjes te kopen, opgegeven voor een Vietnameese kookcursus" Ach ja,..je kun nog heel veel doen voor 4 miljoen! :-))

    Veel plezier!

  • 09 November 2012 - 16:28

    Linda:

    Hoi multimillionair!!! Dat moet een lekker gevoel zijn om daar met je millioenen op zak je zaakjes te regelen. Geniet er flink van en houd dat gevoel zo lang mogelijk vast, want dat is, éénmaal terug in NL, heel snel weer verdwenen! Prachtige foto's. Groeten van Linda.

  • 09 November 2012 - 20:28

    Harmen:

    Nou juh, je nek weer soepel miljoenen op zak en maar doorgaan jonge > Zo te zien geniet je er met volle teugen van> Ga zo door en veel plezier en bedankt voor je prachtige verslagen

  • 09 November 2012 - 21:00

    Ger:

    Mooi verhaal weer! Ik geniet ervan! Leuk dat je ook wat leuke dingen voor thuis koopt. Ongelooflijk trouwens dat Ushi in Vietnam ook bekend is. Goed je best doen bij de Vietnamese kookcursus hoor:-) Veel plezier verder!
    Liefs,
    Ger

  • 10 November 2012 - 11:02

    Julia :

    Hoi Omke Pieter,

    Heb je het leuk in Vietnam? Leuke verslagen heel gaaf om te lezen. Super veel plezier op je reis!!!!!!

    groetjes Julia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Pieter

leraar basisonderwijs, met als hobby's: tuinieren, lezen en reizen.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 13251

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 08 December 2012

Vietnam, Cambodja en Bali

Landen bezocht: