Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pieter Reinsma - WaarBenJij.nu

Hue

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

08 November 2012 | Vietnam, Hanoi

Vandaag en gisteren in Hue. Het is hier erg warm, boven de dertig graden. Vanmorgen had ik al 1,5 liter water voor 11 uur op en dat is ook wel nodig. Deze stad heeft prachtige pagodes en tempels. Ook de verboden of purperen stad hebben we bezocht. Hier mocht vroeger alleen de koning verblijven. Door de oorlog is er veel verwoest, maar men is met de restauratie van het complex bezig. Vandaag over de parfumrivier gevaren. Vanmiddag hebben we in een kleine groep een fietstocht gemaakt. Prachtige route door de armste delen van de stad en het platteland. We zijn in een museum geweest waar een oud vrouwtje ons vanalles demonstreerde over de rijstoogst. Ik heb haar nog een beetje geholpen op een soort machine die water overhevelt als het op de rijstvelden te droog is. De mensen zijn erg vriendelijk hier. Ik kom ogen, oren en tijd tekort hier.

  • 08 November 2012 - 10:59

    Ineke:

    Ha Piedro,

    Goed om te lezen dat je je zo vermaakt. Heb je ook veel last van insecten vanwege het zeer warme weer of doen ze daar niet aan. Je schrijft dat je een mooie tocht over de rivier hebt gemaakt en water trekt toch insecten aan. ( mijn ervaring).
    En is zo'n fietstocht een georganiseerde tocht door de armste wijken of doe je dat op eigen initiatief?
    Lijkt me erg confronterend om het cultuurverschil zo te ervaren.
    Ik ben heel benieuwd na de foto's wanneer je terug bent. Voorlopig staat genieten voor jou op het programma!!!
    Groet Ineke

  • 08 November 2012 - 12:21

    Ger:

    Hoi!
    Mooie foto's weer. Leuk om te zien waar je zoal bent. Totaal andere cultuur! Wat moet ik me bij een parfumrivier voorstellen? Ruikt het daar lekker, of juist niet :-) Zag ik het goed dat je ook op een school bent geweest? Enneh....ik denk dat ik maar een paar keer onder de zonnebank ga, anders steek ik straks zo bij je af! Veel plezier verder!
    Liefs,
    Ger

  • 08 November 2012 - 20:16

    Bouke:

    Hallo die Pieter,

    Het ziet er prachtig uit. Alleen op het weer zou je al jaloers worden.
    Geniet er maar van.

    groet,
    Bouke

  • 12 November 2012 - 10:38

    Herma:

    Pietertje!
    Sinds deze morgen heb ik weer internet. Joepie! Eindelijk! Leve Vodafone. Ik ga komende week even rustig jouw reisverslagen doorlezen. Het grappige is dat ik als eerste een foto van jou zie bij de chineze masseuse. Ja, ja! Is dat tekenend voor jouw reis? Liefs, Herma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Pieter

leraar basisonderwijs, met als hobby's: tuinieren, lezen en reizen.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 13257

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 08 December 2012

Vietnam, Cambodja en Bali

Landen bezocht: